måndag 24 juni 2013

Botox

På midsommarnatten, när vi spelade spel hemma hos kompisarna, åt jag chips. Det var sådana som både smakade både salt och surt. Jag fick som små blåsor i gommen och hade svårt att äta dagen efter. I morse när jag vaknade var läppen svullen. Det ser ut som att någon har sprutat i botox på ena sidan av överläppen och i halva undre. Det sticker och känns konstigt. Liknande var det för några år sedan. Men då var det ena ögat som svullnade igen. När jag gick till läkaren då och gjorde allergitest visade det sig att jag inte tål skaldjur.

Vad är detta? Säg inte att jag är allergisk mot något mer!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan det inte ha varit spår av nötter i då? Eller reagerar du annorlunda på det?

/Paprika

Anna-Bell sa...

Paprika: Det var så länge sedan jag åt nötter, så jag vet inte hur det skulle bli nu. Men förr blev det mer att det kom en reaktion direkt. Det känns som att det är alla (konstiga) kryddor jag reagerade på. Men jag vet ju inte säkert.

Anonym sa...

Jag har sett chips där det står jordnötsolja på innehållsförteckningen – antar att de då är friterade i det. Småläskigt tänker jag, min spontana tanke (är visserligen inte allergisk) är knappast att chips ska ha sådana allergener.