lördag 22 juni 2013

Midsommar 2013

Midsommarafton var som det brukar. Med lunch hos oss ihop mamma och Ingemar. Sedan blomplockning och och kranstillverkning med Prinsen och Gittan. Sedan fotografering då jag (som vanligt mutade/hotade för att båda ska sitta still.) "Skulle du ha den där läsken Prinsen? Jag tycker liksom inte att du samarbetar!"

När Gittan skulle sova drog Prinsen och jag till stången. Fiolgnissel på alldeles för hög volym och irrande mellan stånden. För vi vill ta lotter! En bränd hundring och en handgjord virkad brosch med hem. Man tackar.

På eftermiddagen gick vi till några vänner som bor nära. Jag drack en halv cider och ledsnade sedan. Jag är verkligen usel på att dricka. Det är inte så att jag satsade på att bli full, barnen var ju med. Men att smutta klart på den jag öppnade kunde jag ju ha gjort. Men nej, jag älskar inte att dricka.

Kvällen slutade med sällskapsspel, när alla barn utom Gittan sov. (Hon höll sig vaken tills klockan var tolv och Sambon var tvungen att gå hem med henne för att hon aldrig kom till ro.) Jag gillar spel, tycker att de är socialt och så, men nu vet jag inte längre. Det går ju ofta ut på att veta mycket och eftersom jag varken är allmänbildad eller har gott minne så blir det ju där efter för mig. Jag sitter där medan andra svänger sig med "Branting" och "Tranströmmer" som svar.

Idag är jag trött, för jag gick upp med Gittan och jag bara hann sova mellan tre och sju i natt. Och lite halvsur är jag också för att Sambon bara lägger sig på soffan och somnar, säger att han är så himla trött. Nästan hela dagen har han legat raklång. Men jag tycker inte att man bara kan såsa. Inte när Prinsen vill hitta på något (för inte kan man ringa runt till folk en dag som denna) och är uttråkad. Nu ligger han (Sambon) i alla fall ute i trädgården på studsmattan och låter Prinsen och Gittan hoppa runt (på) honom. Alltid något.

Hoppas att ni hade en fin midsommar.

Inga kommentarer: