onsdag 23 maj 2007

Glidardag

Prinsen vaknade klockan sex i morse. Vi gick upp och lekte och efter åtta någongång var han trött igen. Jag lade mig med honom och i stället för att gå upp och fixa mig själv och hemmet som vanligt så somnade jag om. Prinsen och jag somnade klockan halv nio och vaknade...halv tolv! Helt galet länge sov både han och jag.

Då jag vaknade hade jag fått sms från en tjej i föräldragruppen som jag hänger med. Hon skulle ha några kompisar på lunch hemma men alla hade blivit sjuka. "Vill du komma och äta?" undrade hon. "Jag har en massa pastasallad här hemma!" Klart jag ville.

På eftermiddagen var Prinsen, sambon och jag bjudna på middag hos en kompis. Smarrig pasta med sorbet till efterrätt.

Slapp åka buss hem, eftersom sambon hade kommit hem från jobbet med bilen. Sovmorgon. Ingen matlagning. Soligt väder. Glidardag.

1 kommentar:

Anna sa...

Avundsjuk!

:-D