lördag 5 maj 2007

Håll Anna Skipper borta!

Har varit så himla hungrig och sugen de senast dagarna. Antar att det beror på att jag ammar en massa.

Gårdagens meny:

Frukost: Fyra rågsmörgåsar med ost och skinka+grönsaker. Te till det.

Lunch: Pasta med kyckling och tomatsås+en massa parmesanost. Vatten att dricka.

Fika hemma:Te och en kaka,mockaruta.

Fika på stan (Eller lunch nr 2...): Nachotallrik:En massa chips,sallad och tillbehör. Hallonsoda.

Frukt: En banan och ett äpple.

Mellanmål:En risifrutti, smak jordgubb.

Mellanmål igen: En Billys panpizza, vegetarisk.

Middag: Korv och mos. Inte från grillen utan hemmagjort mos;)

Godis: En påse kolasnören

Snälla, skicka inte hem TV 3:s Anna Skipper till mig. Ni vet den där ettriga kvinnan som är med i programmet "Du är vad du äter". Hon skulle förmodligen få dåndimpen och säga på göteborska "Nej du Anna-Bell. Det här går inte. Det är alldeles för lite groddar och quinoa här. Man kan inte äta Billys och risifrutti! " Och så skulle hon gå in i köket, rota i skafferiet och kasta alla påsar med pasta som inte är fullkornspasta och våffelmixen. Även dippen och alla kex skulle ryka. Men ha! Inget godis skulle hon kunna hitta. (För det åt jag ju upp igår). I kylen skulle hon slänga ut de olika syltburkarna och alla ostar (hårdost, mjukost, parmesan och feta. Love it!) Så skulle hon klappa på mina kärlekshandtag (som är kvar efter graviditeten) och säga att jag borde göra några träningsövningar. Sant. Men jag kommer inte att börja träna förrän i höst. Tills dess kommer jag att fortsätta att ta långa promenader och att älska min kanske lite bulliga mage. Där har ju faktiskt Prinsen bott. Och det skulle jag säga till Anna Skipper. Sedan skulle jag berätta att jag ju faktiskt inte är överviktig på något sätt. Jag är bara så...sugen. Och
det måste man ju få vara mellan varven.

5 kommentarer:

Anna sa...

Huvudsaken att hon inte frågar var din röv har tagit vägen! ;-)

Klart man ska käka! Underbart är det att moffla i sig. Hm... undrar om det inte finns lite chips kvar sen igårkväll...

Anna-Bell sa...

Hej Anna! Nej Anna Skipper behöver inte fråga om röven. Det gör ju syrran så bra;)

Ja jag undrar vad man ska hitta på idag att käka i soffan. Det är ju trots allt lördag...

Solkatten sa...

Jag har kommit fram till att min barnmorska påminner väldigt mycket om Anna Skipper. Hon är blond, pratar snobbigt och är fullkomligt besatt av BMI *s*

Anna-Bell sa...

Hej Solkatten!Jag har hört att vissa barnmorskor säger att man inte ska äta för mycket socker och så.Det sa ingen till mig så jag gick gladeligen till Mc Donald´s var och varannan dag och åt glass med kolasås. Även en hel del annat sockrigt stoppades i munnen...och görs som sagt fortfarande.

Men du det kanske ÄR Anna Skipper som extraknäckar som barnmorska! Ha ha!

Fotograferande Maria sa...

Halkade in,,,,Måste bara berätta att Anna skipper skulle säga ungerfär det samma om hon kom hem till mig :)