tisdag 8 maj 2007

Prinsen - en ålande upptäckare

Det var under påskhelgen som Prinsen förstod hur han skulle göra för att ta sig fram genom att åla. Sedan dess har han övat upp tempot och är snabb som bara den. Han ålar nu över hela parkettgolvet i vardagsrummet och tar sig runt i hela lägenheten genom sitt nyupptäcta sätt, en blandning mellan säl- och combatstyle.

Här om dagen när jag satt på toa kikade jag på Prinsen genom dörrspringan eftersom dörren var öppen. "Här är mamma" sa jag och jag såg att han kollade sig omkring. Så skratch, skratch, skratch med barfotafötterna mot golvet. Jag såg två händer under dörren och kunde ana hur han låg med huvudet mot golvet för att försöka se mig. "Här är mamma" sa jag igen och Prinsen ålade runt dörren, stannade vid tröskeln och skrattade högt då han såg mig där på toan. Man bara smälter! Han håller på att upptäcka världen, Prinsen. Fatta vilken grej när man har förstått hur man kan ta sig från rum till rum alldeles själv.

Inga kommentarer: