lördag 20 december 2008

Brev till Tomten

Till Tomten:

Tomten jag är besviken på dig. Jag vet att man inte kan få allt man önskar, men tittade du på min önskelista eller struntade du i den? Jag önskade mig en graviditet som skulle leda till ett barn, en liten bror eller syster till min älskade son. Jag har önskat mig det ett tag nu, har försökt få ett syskon sedan maj detta år. Vi har försökt med fyra behandlingar men allt har gått åt skogen. Det skulle ha varit så perfekt om det hade funkat nu. Det skulle ha blivit tre år mellan Prinsen och bebisen. Det blir inte så för jag har sett blod. Ännu en gång krossas mina drömmar. Tomten vet du hur det känns att kämpa och kämpa? Att åka tio (minst) mil med feber för att få ett litet embryo som det sedan visar sig att de inte blev något med? Fattar du hur det tär på en att sträva på hela tiden?
"Du visste om innan hur det kunde bli" sa sambon till mig igår när jag konstaterade att det var kört.
Så jag torkade tårarna, fast besluten att fortsätta mot målet nästa månad.
Klart att jag visste det. Att det är en kamp för oss, att det inte inns något som heter räkmacka i barnalstringsvärlden. Inte för oss.
Tomten jag hoppas att du ger någon annan en graviditet i julklapp. För mig struntade du iskallt i.

Ha en god jul.

18 kommentarer:

MochM sa...

Nej, fina du vad jag blir ledsen för er skull. Jag som hoppades så.
Varma kramar, m.

zygoten sa...

Åh nej så tråkigt! Tänker på er. /Kramar z

Tudorienne sa...

Fan vad tråkigt Anna-Bell. Kram.
Tycker det är bra att du ser framåt redan nu.

Mary sa...

Ingen vidare julklapp... Är så ledsen för er skull.
Kramar Mary

Uniflora sa...

Åh gumman jag är så ledsen.

Det är bra att du ser framåt, men tillåt dig att sörja också. Även om du vet vad som komma skall så gör inte det nån skillnad med sorgen.

Jättekram

Anonym sa...

Fan också! Åh vad ledsamt, Anna-Bell. En stor varm kram.

Signora sa...

Men nej! :-( Det var ju dags nu.
Krama din prins och ta nya tag. Det har funkar förr, det kommer funka igen.

Hoppas er jul blir fin ändå.

Kram!

Anonym sa...

Åh nej, jag är så ledsen för er skull. Ni finns i mina tankar! Kram

Tre Gringos sa...

Kramar

Anonym sa...

söta, fina vän. Saknar ord men tänker på dig massor. kram solkatten

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

*kramar*

Anonym sa...

vad fint du skriver....så fint att jag gråter, för att du skriver så fint och för att tomten inte lyssnade...jag ville så gärna...för er skull

Men 3,5 år mellan barnen är ok drt åxå ... så här i efterhand...även om jag hade önskat 2....

Anonym sa...

Åh nej! Jag som mest tittade in för att få bekräftat att allt fortfarande ser bra ut! Jag är ledsen för er skull. Jag hade också en annan jul i tankarna för ett par veckor sen men kampen fortsätter. Hoppas på en skön jul för er i alla fall.
Kram!

Anonym sa...

Skit. Jobbigt. Orättvist. Tänker på dig.

Anonym sa...

Kram och lycka till med nästa gång. Ge inte upp utan finn energi i din lille prins. Hoppas tomten lyssnar på mig och ger mig en graviditet.. Ruvdag 9 idag. Hoppas hoppas hoppas det är min tur någon gång. Jag känner mig inte gravid dock. kram till alla som kämpar

Anonym sa...

Fasen.. Jag är så ledsen för er skull!

Kram och god jul. Så god den nu kan bli.

MochM sa...

Ha en riktigt fin jul!
Varma hälsningar m.

Anonym sa...

Kommenterade den 22a om mina hopp. Men jag testade negativt idag. Ingen julklapp denna julen heller.. Förstår inte hur jag ska orka. Är det inte meningen att vi ska skaffa barn ihop ? Jag börjar tvivla på allt.