torsdag 11 december 2008

Läkarbesök

Senaste dygnets läkarbesök:

Gårdagen:

Vårdcentralen 15.30-16.15

Var hos husläkaren som sa att mitt magonda berodde på att något inte stod rätt till i det nedre regionerna, typ äggstockar och livmoder. Hon skickade mig med en remiss till gynakuten.

Gynakuten 20.00-03.00

Var på gynakuten som inte hittade något, vilket var skönt i sig. Men de ville att jag skulle till kirurgen för en koll eftersom det berodde på något annat.

Kirurgen 03.05-05.00

Läkaren på kirurgen trodde att det var blindtarmen som knasade. Hon ville att jag skulle ta ett ultraljud och en ny snabbsänka för att se åt vilket håll det barkade hän. Men ultraljud kan man bara göra efter 8.00 så hon ville att jag skulle komma tillbaka dagen efter och göra proverna.

Idag:

Kirurgen 10.00- 12.00

Sänkan var lite bättre och inget visade på knas med blindtarmen. Jag har förmodligen fått ett virus som gör att jag är öm i magen, har lite hög sänka och hade feber i måndags. Många prover har tagits med goda resultat och det glädjer mig. Jag lämnade sjukhuset trött men lycklig som en lärka.

3 kommentarer:

Signora sa...

Ah! Låter inte ett dugg roligt med så många läkarbesök. Men nu verkar du ju rätt välkontrollerad ialla fall? Skönt! Du gnällde alltså över ingenting?! ;-)))

Anonym sa...

Goda nyheter! (även om det förstås inte är roligt att ha ont).

Hoppas viruseländet är borta tills i helgen. Kram.

MochM sa...

Oj vad skönt.
Skönt också att veta att man är ordentligt kollad så man kan slappna av.
Gör det nu och bli frisk snart!
Krya på dig!
m.