måndag 8 december 2008

Feber

Jag har feber. Hade nästan 39 grader när jag stoppade i mig alvedon och bäddade ner mig i sängen. Ringde till CvL som sa att embryot är tinat men sköterskan visste inte hur många celler den har. Man kunde skjuta på det tills i morgon, men vem vet hur jag mår då. Sköterskan visste inte heller hur feber/influensan påverkar ruvningen men påpekade att vissa tjejer som hade haft feber hade blivit gravida efter behandling och fött barn senare. Har beslutat mig för att åka.

När man har feber kan det vara jobbigt att kliva upp ur sängen för att gå på toa eller äta alvisar. Att åka till Uppsala känns som ett rätt stort projekt faktiskt.

4 kommentarer:

Tingeling sa...

Nej men stackaren!
Så trist att du måste bli sjuk precis nu :(

Hoppas du hittar krafter att ta dig till Uppsala och att det här ska gå bra!! Kram

Anonym sa...

Din stackare! Hoppas att det gick bra att ta sig dit ändå. Tänker på dig! Kram

Signora sa...

Men nej! Inte nu! Din stackare!
Och att köra runt ensam i lånad bil med karta och kompass i det tillståndet låter inte ett dugg kul.

Krya på dig!

Anonym sa...

Å stackars! Håller tummarna ändå!

(PS kanske försent, men du ska inte ta pendeln då? Och en taxi från pendeln till CvL?)

Kram