tisdag 2 december 2008

Just nu

Allt snurrar på rätt fort just nu, vet inte vad det beror på.
Läget just nu:

Jobbet: Vi börjar förbereda oss på en förändring där tre arbetslag/barngrupper ska bli två. Pedagogen T som jag hade svårt för för några månader sedan, beroende på att jag tyckte att hon var hal och svår, är den jag helst vill jobba kvar med om man ser till min nuvarande arbetslag. T har visat sig vara en trygg person med go i.

Renoveringen: Övervåningen i vårt hus är snart klar och vi drar runt i inredningsaffärer på helgerna och köper saker till hemmet. Och vi drar runt till samma affärer i veckan när vi upptäcker att saken inte passar in på riktigt utan bara i tanken. Simon och Thomas, har ni möjlighet att svänga förbi Södra Förorten en stund?

Sovningen: Prinsen sover nu halva natten i sin säng. Sedan kommer han intassandes, helt knäpptyst, och lägger sig i vår säng. Gullunge.

Behandlingarna: Imorgon ska jag starta med ÄL-testen och är alltså på banan igen.

Turdag: Igår var det min turdag. Jag och sambon firade 9 år ihop och firade även att det var 3 år sedan lilla pluttisen sattes in, det som sedan blev fina Prinsen. Hurra!

Ja, så ser läget ut just nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till årsdagen igår för båda anledningarna, verkligen två riktigt bra orsaker till att fira!

En dum fråga: Varför ska du äl-testa? Är det något du gör inför frysförsök?

Anna-Bell sa...

Hej Tovalisa,

Tackar för gratulationerna!

Jag ska kolla när jag får ägglossning, höra av mig till Linné när det blir utslag på stickan och sedan sätter de tillbaka vår lilla frysis i naturlig cykel. Inga frågor är dumma för mig;)

Kram!

Anonym sa...

Hurra för lilla pluttisen! ;) Grattis på årsdagarna i efterskott :)