torsdag 14 juni 2012

Lugn

På Söder med barnen idag. Älskade Söder som ligger mig så varmt om hjärtat. Men idag var det så där. Med en massa buller, vägarbeten, avgaser, folk som rökte och som trängdes. Jag gjorde det jag skulle. Var hos öronläkaren med Prinsen. Ena hans rör som sattes in när han var knappt två år, togs ut. Det andra satt fast så vi ska tillbaka efter sommaren. Sedan käkade vi burgare i solen. Prinsen dealade till sig en lite legolåda, "Eftersom jag var så duktig hos doktorn!" sa han. Sedan åt vi glass på Medis och letade efter en buske när Prinsen blev kissnödig. Gittan blev väckt på tok för tidigt inne på BR, för två barn skrek. (Jag vet, nästa gång är det mina som skriker.) Sedan åkte vi hem. Och det var så skönt att komma hem. Till ett lugn. Där det inte susar bilar hela tiden. Där det faktiskt luktar blommor och inte avgaser.

Inga kommentarer: