tisdag 17 april 2007

Vårstädning och matläget

Japp. Jag har vårstädat lite här inne. Blev så trött på de brunaktiga tapetarna att jag bytte. Renovering helt enkelt.

Har kommit på hur jag ska göra för att få Prinsen att äta mer mat Jag låter honom äta själv. Jo han är ju bara åtta månader men en dag då han satt och vevade med armen och knep ihop munnen tänkte jag "Ok. Vad händer om jag bara låter hans tallrik stå där framför honom?"

Han började klafsa med ena handen i maten, greppade skeden med den andra, slog ner nappflaskan med vatten i på golvet och började sedan gnaga på tallriken. Då såg jag min chans. Jag passade på att mata honom samtidigt. Då gapade han och tog mat med handen och stoppade in själv i munnen.

Efter måltiden var det mat typ överallt. Halva bordet var täckt av mat, Prinsens och mina kläder var nedkladdade och även på golvet fanns det mat. Men vad att göra?! Han åt ju! Så igår efter måltiden var vi tvugna att ta ett bad ihop, Prinsen och jag. Idag kommer både jag och Prinsen att vara nästan nakna vid lunchen. Att äta lunch på stan kommer vi inte att göra på ett tag...

Inga kommentarer: