fredag 6 mars 2009

Flydde

Arbetsdagen började med att ett barn på min avdelningen kräktes på golvet samtidigt som hon bajsade på sig. En kollega var med henne och jag var ute med de andra. Tog med de andra barnen till den andra avdelningen för att äta där medan det sanerades. Arbetsdagen fortsatte med att ett annat barn på den andra avdelningen (där vi åt) kräktes. Mina kollegor var snälla och lät mig slippa vistas i närheten av det mest smittsamma. De fattar att jag inte pallar mer magsjuka nu. Åtgärderna blev att skriva lappar och påminna föräldrarna om 48-timmarsregeln. Hoppas att alla följer det och att epidemin uteblir.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy usch och urk! Att "med avsikt" missa 48-timmars regeln vore straffbart! (syftar på de som mest tänker på sitt egna arbete..) Hoppas du klarade dig undan!