torsdag 26 mars 2009

Läkarsamtal

I morgon ska läkaren från Linné ringa. Så vad ska jag säga? Vad tycker ni förrutom detta?

- Jag ska berätta att detta är vårt sista försök, att jag känner mig rätt desperat.

- Jag ska informera om vår historia, tala om hur många gånger vi gjort behandlngar, för de verkar inte ha framkommit.

- Jag ska fråga om det är mest lämpligt att göra den korta eller den långa behandlingen, nu när jag har testat båda.

- Jag ska säga att önskemålet om att sätta tillbaka två embryon kvarstår, är det möjligt eller fortfarande tvärkört?

- Jag ska fråga hur många behandlingar man kan göra och det fortfarande räknas som att man har goda chanser.

4 kommentarer:

MochM sa...

Låter som vettiga frågor tycker jag.
Där vi gick fick vi veta att på tredje försöket satte man in två om man ville. Men det ändrades tydligen precis i samma veva vi gjorde vårt tredje försök. Vi fick då inte nej, utan vi fick välja eftersom vi fått den informationen först (men satte ändå tillbaka bara ett). Nu är det alltså ändrat. Bara ett embryo tillbaka oavsett tydligen. Hoppas dom har annorlunda regler på Linné.
Lycka till!
Kram m.

Anonym sa...

Men är det verkligen större chans om man sätter tillbaka två embryon på samma gång, än om man sätter tillbaka ett och ett? Är det inte så att det embryo som blir ett brn blir det oavsett hur många ägg som satts in?

Hoppas att ni verkligen får en ordentlig chans nu, det måste bara gå!

*kramar*

Anonym sa...

Konstigt med detta om ett eller två. Vi fick två på vårt första försök (dock ej toppklass). Har också alltid hört att man får två på tredje försöket om man vill, så jag tycker att du ska kämpa för det. (det blev förresten 1 bebis av våra två ägg, perfekt)

Anonym sa...

Helt relevanta frågor! Hur gick samtalet idag?