måndag 30 mars 2009

Måndag

Måndag i korthet:

Vaknade och trodde att klockan var 6.30 när den i själva verket var 7.30. Vi brukar cykla hemifrån vid 7.45. Välling, fixa i ordning oss, cykla och lämna Prinsen. Den lille mannen var samarbetsvillig och jag hann i tid till jobbet. Svettig dock.

Gjorde andra delen av hälsoundersökningen som jobbet erbjuder. Cyklade till fel vårdcentral och var tvungen att cykla i tio minuter extra (i motvind) för att hamna rätt. Direkt när jag kom till väntrummet fick jag komma in och hann inte vila som det rekommenderades Sköterskan som gjorde testet tyckte att jag hade hög puls,100. Fick sedan svar på några prover och cykla på en motionshoj i sex minuter. Efter syrrans uträkningar hade jag ingen vidare kondis och jag blev fundersam trots att jag inte tränar nu, men jag går och cyklar faktiskt. Hon talade om att testet kan visa fel "om man är tunn och även om man har hög puls vid testetsstart." Blodsockret och blodtrycket var bra men lite lågt. Jag ljög när hon frågade hur jag fick veta att jag har kronisk inflammation i sköldkörteln. Sa inte att det var vid en ferilitetsutredning utan av en slump.

På eftermiddagen tog jag bilen till Friskis och köpte ett årskort. Det finns inga ursäkter längre. På onsdag kör jag igång.

1 kommentar:

Alice sa...

Hej Anna-Bell! Jag har följt din blogg ett tag eftersom jag också är inne i ivf-karusellen. Ville bara säga hej nu när jag valt att sluta vara helt anonym, har nämligen själv börjat blogga.
Önskar dig all lycka med ivf'andet samt träningen! /Alice