tisdag 3 mars 2009

Nicke käkar onyttigt

Igår på kvällen tog jag bilen till den stora affären i grannkommunen. Affären som har typ allt. Gick och strosade lite och kollade på bokrean. Är det något jag köper rätt mycket av till Prinsen så är det böcker. Jag älskar barnböcker. Igår blev det bland annat en bok om Nicke Nyfiken. Man får lära sig om olika teman som former, färger, i lekparken och årstider. Det är en jättefin bok med många bilder, en bok som ger tillfällen att diskutera. Idag tittade vi i boken. När vi kom till sidan som handlade om måltider började jag undra lite. Vad gillar ni Nickes meny?

Frulle: Ägg och bacon, pannkakor och marmelad.

Lunch: Pizza och chips.

Mellis: Ost och kex, kakor.

Middag: Hamburgare och pommes.

Efterrätt: Glass

Ok det fanns några nyttigare alternativ också och jag menar inte att Nicke behöver käka linsgryta och böngroddar men någon stil måste det väl vara. Kan det möjligtvis var så att Nicke Nyfiken är en amerikan? ;)

Inga kommentarer: