tisdag 27 oktober 2009

Mammig

Prinsen har alltid varit mammig. Med det menar jag att han ofta föredrar mig om jag finns till hands. Nu ikväll skulle han lägga sig med sin pappa och ville helst sova med mig. Det gick bra sedan med pappa (som var stött och kändes sig som ett andrahandsval.)Jag förstår att det är trist att som förälder komma på andra plats, men just nu är det väl inte så underligt. Två helger på raken har Prinsen och jag sovit borta när sambon renoverar. Jag har vabbat tre dagar förra veckan och snart har Prinsen varit hemma tre dagar denna vecka med mig. I kväll spelade Prinsen och jag memory (fatta jag har ett barn som man kan spela sällskapsspel med!) medan sambon kollade på fotboll. Är det då konstigt att Prinsen vrålar efter mig? Jag tycker inte det.

1 kommentar:

Paprika sa...

Hos oss är det tvärtom. Filur är grabbig uti fingerspetsarna och intresserar sig mest för verktyg och maskiner, så där har jag inte mycket att hämta. Jag får knappt ens natta honom längre. Han leker han med mig om pappa inte finns tillgänglig eller om jag propsar på det. Jag hoppas att det går över snart, för det är inget kul att vara andrahandsvalet.