fredag 9 oktober 2009

rabalder

I går fick jag och kollegan J ett ryck. Vi möblerade om. I morse var det andra som inte var där på eftermiddagen som fick frispel. För att det är som att vi i arbetslaget indelade i två små grupper. Bromsklossarna och framåtsträvarna om du frågar mig. Jag är givetvis med i det sistnämnda gänget. Klossarna gillar inte förändringar, anser sig ha rätt att säga nej men strunta i att motivera varför eller komma med andra förslag. Det blev ett smärre kaos vilket kan låta konstigt för en utomstående. Vår arbetsgrupp är i gungnig, vi drar år olika håll. Meningsskiljaktigheterna som blev tydliga återigen genom vår ommöblering resulterade i att två personer grät i två olika omgångar (inte jag), två ringde chefen som inte har sin arbetsplats i huset (jag var en av dem) och en mailade chefen. Jorå. Det händer grejer minsann. Dramat fortsätter nästa vecka. Men nej, jag bryr mig faktiskt inte så himla mycket. Jag har uppbackning uppifrån och det känns skönt.

Idag kom mensen, prick på dag 30 vilket var bra. Tänk att jag hade glömt att jag skulle få den. Ännu en bidragande orsak till att jag var i uppror på jobbet här om dagen.

By the way så ringde Doktor L till mig i dag. Hon talade om att alla mina prover, inklusive kromosomanalysen var helt normala. Nej, de hittade inget som jag förstod.
Nästa månad tror jag att vi ska köra på igen. OM (jag säger det igen) det finns någon/några som klarar upptiningen.

Inga kommentarer: