måndag 26 oktober 2009

Urk

I helgen kajkade vi runt igen, Prinsen och jag. Sambon har renoverat mer. Lördagen tillbringade vi hos mamma med man och söndagen hos vännen G. Det var på söndag eftermiddag som det började kännas skumt i magen. Det ilade, körde runt och jag mådde illa. Efter att ha legat en timme på G:s soffa började jag kräkas inne på toa. Magsjukan var ett faktum. Efter att ha legat i ytterligare en timme, fast denna gång på G:s badrumsgolv med en filt över mig samlade jag krafter att åka hem. Prinsen är envis som en gris och detta har bland annat resulterat i att han, en treåring, igår lyckades knäppa sin dragkedja alldeles själv. Detta skulle han promt göra innan vi drog hem igår från G och jag satt på trappen och väntade på honom, hyperventilerande. Jag lyckades köra de fyra milen utan att behöva använda spypåsarna. Idag har Prinsen och jag kollat på tv i flera timmar. Jag har varit helt däckad. Nu väntar jag bara på att Prinsen ska åka på det. Men hoppas så klart att han klarar sig denna gång.

3 kommentarer:

Uniflora sa...

Krya på dig! Kram

Och vilken duktig son du har som kan knäppa blixtlåset själv. :)

paprika sa...

Stackare :(

Krya-på-sig-kram!

Maja Gräddnos sa...

Krya, krya! Vilket elände, gumman!
KRAM!