torsdag 25 mars 2010

Härjad

Här om dagen undrade ju en kollega (D 60+plus)var den snygga Anna-Bell höll hus. I förrgår var hon på mig igen. Hon tittade på mig och sa: "Du ser verkligen härjad ut!" "Men nu får du sluta!" sa jag. "Här om dagen såg jag ful ut och nu härjad. Ja jag har haft spänningshuvudvärk hela dagen" "Ja det syns. Men jag menade inte så. Så här höll jag på med Anna som jobbade här också och då sa hon sluta." "Ja sluta och jag är ingen Anna!"

Jag läser i ordboken. "Härjad - Vars utseende vittnar om ett hårt och påfrestande liv i form av sjukdom, utsvävningar. Den gamle festprissens ansikte." Låter det som mig eller? Nästa gång lackar jag hårt.

2 kommentarer:

paprika sa...

Förstår att du ruttnar ur på såna kommentarer. Onödigt. Om hon vill veta hur du mår kan hon väl för sjutton fråga HUR DU MÅR.

Kram

Emma sa...

Vilken kärring! Verkar som hon känner ett behov av att trycka till dig. Bra att du sa ifrån!