måndag 8 mars 2010

Väntar

Jag har kommit ut ur IVF-garderoben för kompisen L med samma problem. Det är bra. Det går inget bra för dem. Vi satt i hennes soffa och pratade om en annan kompis till oss. Denna vän är svår att få tag på. "Hon är hemlig" sa L. "Jag är hemlig" sa jag. Det var så det blev. L hade aldrig kunnat gissa. Nu vet hon och det känns fint att delge henne. Jag kan en hel del om den värld där hon är ny.

Jag har skrivit brev till läkaren B på Linné. Jag skrev lite om kommande behandling, om vilka chanser vi har, att jag är nöjd med hans bemötande, om missfallsutredningen. Det var en vecka sedan och nu väntar jag på svar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket bra gjort. Tror detta betyder väldigt mycket för henne och kanske för dig med :)

Eludie sa...

Det låter jättebra. Hur asigt det än är, så är det alltid skönt att kunna dela erfarenheten med någon.

Kramar!