måndag 5 april 2010

Flipp

Jorå påsken har varit bra. Prinsen är inte jättevan att få godis. Han fick inget innan han var tre. Nu får han ibland. I påsk fick han flera ägg och det blev hybris. Han fick äta mer än vanligt. Och fick en flipp av allt socker. Skrik och skrän. Han vrålade inne i badrummet på syrrans toa när vi skulle borsta tänderna. Ålade på golvet och slutade inte ens när han sparkat till en strykbräda som föll som en fura och landade rakt i skallen på mig. När jag hade burit in honom i sängen fortsatte han att vråla, skrek sig hes, sparkade sig svettig. Jag har aldrig sett något liknande. Inte hos mitt barn. Av den mängd godis som många barn äter en lördag blev han galen. Efter lång tid blev han lugn, snyftade, suckade. En av de stora kusinerna kom in. "Jag har varit på dåligt humör" sa Prinsen. Nu tar vi det piano med godis. Det verkar vara som en drog.

2 kommentarer:

Eludie sa...

Men gulliga ändå, "jag har varit på dåligt humör"! Det sägs ju att socker, om det kom ut på marknaden idag, att det skulle klassas som en drog - så, piano är säkert det säkraste. Kramar!

Tudorienne sa...

Läskigt!