onsdag 7 april 2010

Rosa telefon

Igår i leksaksaffären där Prinsen och jag var ensamma med expediten.

Jag: Har ni någon mobiltelefon?

Expediten: Nej de är slut.

Jag: Åh nej Prinsen, vad tråkigt. Vilken otur. De är slut.

E: Vi har bara rosa kvar och det vill han väl inte ha.

Jag till E: Rosa kan funka bra.

Jag till Prinsen: Titta Prinsen de har rosa mobiltelefoner. (Visar förpackningen med tillhörande rosa glittrig mobilväska.) Vad tycker du om den?

Prinsen: Jättefin! Vi betalar den nu!

E: Ska det vara en present?

Jag: Nej den är till min son.

5 kommentarer:

Tudorienne sa...

Tröttsamt. Hur prkar de?
Bra att ni köpte den.

Tudorienne sa...

orkar alltså

Eludie sa...

Åh, vi har en lång väg kvar att vandra. Undrar som Tudorienne - hur orkar och KAN de?

Kapybaran sa...

Prinsen - Korkade Expediten: 10 -0

MDB sa...

Vilken trist expidit!