måndag 26 april 2010

Kör

Igår ringde en syrra från Linné. Hon sa att allt är som det ska och att vi kör vidare trots mina slarverier med testen (mina ord, inte hennes.) På fredag åker jag till Uppsala. 9000 spänn kostar en återföring nu, de har höjt med 500 kronor vid årsskiftet. Men vad att göra, det är bara att punga fram stålarna. Ibland tänker jag på folk som verkligen inte har en möjlighet att hålla på som vi. Det är inte så att vi är höginkomsttagare men vi är heller inte helt barskrapade. Sorgligt när pengar styr en sån här fråga. Det är trist att tänka på alla pengar som jag nu i efterhand vet att jag lika gärna kunde ha kastat i sjön, men jag vet ju också så klart att det är värt varenda öre om det funkar.

Ägglossnng ja. Jorå det känns att jag har. Det ilar ända bak och gör ont när jag går och sätter mig ner. Det kan bli så ibland vid ÄL och hade man gjort barn på vanlig väg hade det inte varit någon tvekan om när man skulle hoppa på karln. Sån här känning av ÄL hade jag inte innan Prinsen kom, utan det är något som har hänt efter graviditeten.

Jaha, snart är man på banan igen med allt det innebär. Det ska bli både spännande och läskigt. En ny chans till graviditet, en ny risk att falla platt till marken.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ren skam att en FET kostar så mycket pengar. Jag kan inte alls se hur denna summa kan motiveras av klinikens kostnader. En sak vid ett ET (även om jag tycker de suger ut rätt mycket även där) men vid en jäkla upptining utan kontroller, mätningar och ÄP som vid en ET

LYCKA LYCKA LYCKA TILL NU!!!!

Uniflora sa...

Nu jäklars ska det gå! Alla tummar och tår hålles.

Kram

Tudorienne sa...

*hoppas*

Maja Gräddnos sa...

Tummar, tummar, tummar, tummar

Anonym sa...

Hej!
Maja Gräddnos skriver på sin blogg att hon snart fyller 40 år. Christina skrev en kommentar om att ordna en fest för henne i Stockholm. Tyvärr var jag, Lisa, den enda som svarade henne. Därför gör jag detta inlägg på din blogg. Hör av dig till christinaskantze@yahoo.se om du vill vara med på fest, restaurangbesök, spa eller vad vi nu bestämmer.