måndag 12 april 2010

Sökande

Jag söker jobb. Är nu uppe i tio sökta. Av dessa tio har sista ansökningsdagen inte passerat än när det gäller fem stycken. Jag har varit på tre intervjuer. De var väldigt olika och jag ska beskriva den lite en annan dag när det inte är mitt i natten och jag borde sova. Det är lite ansträngande att söka jobb men det är helt ok. Jag har ingen panik. Hoppas jag springer på ett bra snart. Fina kollegor, bra lön, på rätt sida om stan. Ja tack.

Jag ska ha mens snart. Har inte bestämt mig för om jag ska köra till Linné denna månad eller nästa. Vad tycker ni?

Om jag kör nu: Vi har rörigt som fan ännu här hemma. Jag söker jobb. Lite rusch alltså. Bra att ha mycket att tänka på när man ruvar eller bara stressigt?

Om jag kör nästa månad: Köket är färdigt. (Måste fan vara det!) Jobbiten måste vara klar. Jag/vi får veta svaret i juni. Skitjuni när det blivit tidiga missfall tre gånger.

Så vad röstar ni på kära vänner?

3 kommentarer:

Emma sa...

Jag kan tycka att det är lite småskönt att det händer mycket runt omkring en under ruvarperioden. I förväg skulle jag resonerat som du, bättre att välja en lugnare period i livet, men det är ju inte alltid man rår över omständigheterna och när man väl är mitt i det kan det vara rätt skönt att det finns annat att fokusera på. Om du känner dig mentalt mogen för det, så tycker jag du skall köra nu. Och jag hoppas innerligt att det är sista gången du behöver bekymra dig över ruvandets vara eller icke vara!!

Alice sa...

Jag håller med Emma. Var lite orolig för att göra vår IVF nu med tanke på att det är mycket för oss just nu med flytt till hus med mera. Men nu tycker jag att det är rätt skönt att ha en massa annat att fokusera på. Känns som tiden går fortare och jag mår bättre av att inte sitta och analysera sönder mig själv. Kram!

Maria sa...

När vi gjorde IVF:en som resulterade i Molly så hade jag precis sagt upp mig från fasta jobbet, startat företag mitt i lågkonjunkturen och mitt inre var ett enda virrvarr. Ändå testade vi positivt:). Så det behöver inte vara negativt att ha saker på gång. Men det måste ju kännas rätt för er också så känn efter vad ni vill och kör på det.

KRAMAR