torsdag 3 juni 2010

Dagen igår

Jobbade till tre och räknade hela tiden ner till tiden hos Doktor L. Körde in till stan snabbt efter avslutad arbetsdag och stegade in i väntrummet. Fick vänta en jättekort stund innan Doktor L ropade in mig. Inte många ord sades innan jag gick in bakom skynket och tog av mig. "Vi har en ny ultraljudsapparat" sa hon "Så vår barnmorska kommer att vara med också." Visst sa jag och satte mig i stolen. Så fick jag se den. Den lilla fina. Den efterlängtade med ett litet hjärtat som slog. Grinade där jag låg. Så lycklig över att det är något där inne. Som lever. Som har växt så mycket som man ska i denna vecka. Doktor L talade om att jag har gått sju hela veckor och att jag alltså idag går in i vecka åtta. Fick två bilder med mig. Bilder på något litet men så vackert. Sedan drog jag till Vår Ruset. Promenerade sträckan på fem kilometer. För jag vill inte ta ut mig utan softa just nu. Jag gick så söligt att vi inte hann äta picknicken innan bussen gick. Maten åt vi hemma istället, där bussen stannade.
Idag är jag lycklig. För att jag har fått se den lilla. Men tyvärr ännu orolig. "Är inte brösten helt oömma nu eller har jag vant mig vid att de är större?" Ja ni vet hur jag håller på. Men när jag kommer igång och analyserar mina symptom ska jag ta fram bilderna, titta på dem och tänka att jag faktiskt har sett den. Den lilla fina. På riktigt.

Tack alla underbara som tänker på mig och håller tummarna! Det betyder mycket!

26 kommentarer:

Maja Gräddnos sa...

ÄNTLIGEN!!!!!
Vännen, jag är så glad, så GLAD!

Malin sa...

Åh så skönt! Nu är det väl ändå läge för ett GRATTIS!

zygoten sa...

Underbart!!!! SÅ nervös jag varit för er del. Grattis, grattis, grattis!!!!! KRAM

Anonym sa...

Grattis!!!! Vad glad jag blir för din skull!

Karro

Tudorienne sa...

Fy fan vad glad jag blir! Åh fina Anna-Bell! Ett steg till är CHECk! Så underbart. Blir grinfärdig.

nylsa sa...

Åh vad skönt, grattis! Fantastiskt att någon liten växer där inne. Är så glad för dig/er.

Emma sa...

Vilken lättnad! Tänk att världen faktiskt är rättvis emellanåt...
Kram!

Linda sa...

Dagens bästa nyhet. Äntligen!!! Häng med till slutmålet lilla, lilla ärta!

Turbolina sa...

JAAAAA! Så otroligt glad för din skull. Du hann skrämma mig ordentligt igår men nu läser jag med glädjetårar som rinner. Du är så värd detta! Massa Turbokramar!

paprika sa...

En sån lättnad vännen! Hoppas att du kan börja glädjas på riktigt nu.

IsaN sa...

Åh vad underbart. En härlig nyhet denna soliga dag. Skickar många lyckokramar genom cyberrymden.

Anonym sa...

JAAAAAAAA!!! Grattis!!!

Kramar från Villemo

Mikaela de Ville sa...

Åh vilken härlig läsning. På riktigt på riktigt! Tänk, om sisådär sju månader är ni fyra! Underbart!
Kram!

jennica sa...

Fantastiskt!! Oj, vad roligt. Stort GRATTIS till er. Att ni har orkat kämpa så länge är helt imponerande, nu kommer belöningen. Hoppas att ni är glada hela familjen. Håller alla tummar stenhårt för att detta går vägen.

Erika sa...

Ååh vad roligt! Blir alldeles varm i hjärtat... Grattis, du har kämpat så tappert så nu måste det bara gå!

Anonym sa...

Åh har varit ute hela dagen och kom just hem. Läste ditt inlägg med ett upphällt glas rosé vid min sida. Nu skålar jag för dig så att det undrar. FAN VAD GLA JAG ÄR FÖR DIN SKULL. SKÅL Ta mej fan och skam den som ger sig vad du är värd detta!

TUSEN GRATTIS OCH LYCKÖNSKNINGAR!!!!!

(Har en stark känsla av att det är en flicka. Brukar alrig ha känslor alls för sådant men jag har kännt så hela detta försök)

Mary sa...

Jaaaaaaa! Grattis i massor!

Kapybaran sa...

YEEEEEEEEEEEEEEEESSSSS! Grattisgrattisgrattis!!!!

Anonym sa...

Ett stort grattis vännen! Varma kramar Tovalisa

ylwa sa...

Åh men hjälp nu gråter jag så tårarna bara sprutar! Jag är så HIMLA glad för er skull! Äntligen!

Tre Gringos sa...

Jag får en liten glad tår i ögat. Grattis!

Pia sa...

Jätte-jättegrattis!

Eludie sa...

Åh, jag är så glad för din och er skull! Jag är glad att mina känningar var helt korrekta! Tusen kramar!

Åsa sa...

Grattis Anna-Bell! WOHOO!

Krrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaam!

Salvia sa...

Underbart Anna-Bell!

Saring sa...

Fantastiskt härligt - STORT GRATTIS!!!