tisdag 8 juni 2010

Nojig dag

Är orolig idag. Sov dåligt och hade en massa trista drömmar som att det sket sig och att nära vänner gjorde slut. På morgonen sprang Prinsen runt och höll sig för pannan och sa att han hade ont i huvudet, det brukar han aldrig ha. Bara en liten stund senare sa han att han var bra och att han visst kunde gå till dagmamman. Jag blir alltid så nojig om det är någon med Prinsen även om jag förstår att han kanske är på väg att bli förkyld eller något. Har redan ringt till dagmamman en gång på förmiddagen för att kolla läget. Hönsmamma är jag.

Nu är jag hemma på rast. Skulle ringa till mödravården (konstigt namn) men de hade visst bara telefontid en timme om dagen. Lite snävt kan jag tycka. Har mensvärk som bara den och är orolig för det med. Vet att det blir så när det växer där inne men kan inte låta bli att noja ändå.

Sitter nu och käkar kolasnören och fattar att jag tyvärr måste lämna hemmet och dra till jobbet igen.
Tjing.

1 kommentar:

ylwa sa...

Inte för att det är någon tröst kanske men det är många av mina (kvinnliga) vänner och kollegor som drömt mycket konstigt och sovit dåligt just i natt. Är det påväg att bli fullmåne snart tro?