tisdag 1 juni 2010

Presenter

Förra gången sambon och jag fyllde år (vi fyller väldigt nära varandra) fick vi ett presentkort. Vi fick det av några nära vänner som vi aldrig tidigare bytt presenter med på så sätt. Ett presentkort. På en restaurang. En finkrog. På tusen spänn. Vi blev glada men tyckte att det skapade något som vi inte ville vara med i. Att ge varandra svindyra presenter. Jag tycker om presenter men tycker att tanken ska räknas, inte att det måste vara dyrt. Vi har, för att vi tyckte att det blev lite jobbigt, liksom stoppat huvudet i sanden. Inte gett något dyrt tillbaka. Inte utnyttjat presentkortet. Och snart har det gått ett helt år och prenentkortet går ut. Jag har kollat på hemsidan. Det finns fyra varmrätter. Aborre, gös(dessa två ska man inte äta när man är gravid om jag har förstått det hela rätt),fläsksida och kalvbiff. 400 pix för en av dessa. Idag ska jag ringa och boka bord på finkrogen. Jag hoppas att de har ett bord för två det datum jag har bokat barnvakt.

2 kommentarer:

Maja Gräddnos sa...

Annars får de förlänga presentkortet ju!
Jag tänker på dig, det vet du.

Emma sa...

Kollade just livsmedelsrekommendationerna för gravida, av ett annat skäl, och där står att abborre och gös inte bör intas mer än 2-3 ggr/år. Så låter beskrivningen i menyn lockande, så kan du med gott samvete falla för frestelsen den här gången.