måndag 23 januari 2012

Besök

Här om dagen var vår Öppna Förskola stängd. Men jag fick höra att det var en annan öppen, så vi drog dit på besök.

Minus med det nya stället:

- Dålig fika. Det påpekade Prinsen och jag kan bara hålla med. Kanske för att kyrkan har mer cash än kommunen?

- De som arbetade där var lite skumma. En hade fladdriga skinnbrallor och sa att jag fick komma fler gånger om "vår" öppnis hade stängt. Annars då undrade jag i tysthet.

Jag iakttog en massa mammor och tänkte att en del blir så himla gravida när de blir gravida. Det är liksom hängselbyxor, två tofsar i håret, bola, gravidtidning i handen, förlossningsprat och allt på en gång. Bola är fint tycker jag, men hängselbrallorna känns passerade för länge sedan, kanske redan på 90-talet.

Plus med det nya stället:

- Gittan rejsade.

- Prinsen lekte med en lika gammal kille. Det blev höga torn i kuddrummet kan jag säga.

1 kommentar:

paprika sa...

Fnissar lite för mig själv och ser bilden av de gravid-gravida framför mig. Det är något med mammahängselbyxor som provocerar mig, ärligt talat. Helst i kombo med en randig PoP-tröja, så det blir så där superpluttinuttgulligt. Och två tofsar i håret måste ju vara pricken över i :)

Bola har jag sneglat lite på vid båda graviditeterna, men aldrig kommit mig för att köpa. Det är fint.