måndag 16 januari 2012

Lista

2012 – i korta drag, en lista jag snott från Ribbolita.

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Ett kejsarsnitt.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag lovade nog något som jag glömde redan i februari...
3. Fick någon du känner barn?
Förutom jag själv, fina bloggvännen, nära vännen A.
4. Vilka länder besökte du?
Inga alls. Var bara i Svedala.
5. Är det något du saknade 2011 som du vill ha 2012?
Ett sexliv.
6. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
5:e januari.
7. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att vår dotter föddes. Vardagen tillsammans med henne och Prinsen.
8. Vilket var ditt största misstag?
Minns bara ett par små som jag har bestämt mig för att inte älta vidare.
9. Vilket var ditt bästa inköp?
Minns inga direkta inköp faktiskt.
10. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, bolån och csnlån.
11. Vad gjorde dig riktigt glad?
Mina barn, så klart.
12. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Bara förkylningar vad jag minns.
13. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2011?
Vill du ligga med mig då?
14. Mådde du bättre eller sämre under 2011 än vad du gjort tidigare år?
Bättre eftersom min dröm blev sann.
15. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Nej.
16. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Nej.
17. Hur var din julafton?
Lugn, nära hemmet, med människor jag gillar.
18. Blev du kär?
Nej jag fortsatte att vara det.
19. Vilket program har varit det bästa på tv?
Ammade till program som Halv åtta hos mig, Familjen annorlunda och Sveriges mästerkock. Favoriterna var Så mycket bättre och Solsidan.
20. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nej.
21. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Läste en pocket på BB som Dilbas gamla karl har skrivit, Martin något heter han. Så där var den boken. Annars blev det inte så många tyvärr.
22. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Inga vad jag minns.
23. Önskade du dig något som du fick?
Ett till barn! (Tack min lyckliga stjärna igen!)
24. Önskade du dig något som du inte fick?
Nej.
25. Vilken var årets bästa film?
Har inte kollat så mycket film. Såg milleniumfilmerna och gillade dem.
26. Vad gjorde du på din födelsedag?
Blev fotad av min kompis fotografen O i vår trädgård tillsammans med barnen.
27. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Barnen, Sambon, mina vänner, de som såg till att Gittans förlossning (snittet) blev en fin upplevelse.
28. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Soft.
29. Vad fick dig att må bra?
Prinsen och Gittan. Sambon. Mina andra nära.
30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen.
31. Vem saknade du?
Min vän O som var ute i vida världen.
32. Vilken var din bästa månad?
Kan inte välja någon.
33. Finns det något som du skulle kunna gjort bättre?
Det tror jag inte.
34. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Det återstår att se.

Gör listan du med vettja!

Inga kommentarer: