lördag 21 januari 2012

Ute

Karln är ute på stan nattetid. För första gången på ett halvår. Då jag blev vansinnig, när han inte var hemma klockan sju på morgonen. När jag inte hade fått ett enda sms eller samtal. Han sov hos en kompis den gången och jag litar på det. Jag gjorde det då, jag gör det nu. Han är inte typen som är otrogen. Det skulle förvåna mig mycket. Hans I-phone var snodd. Bortsupen på ett stimmigt nattöppet Mc Donalds. Jag tror att han fattade läget. När jag vrålade att han kunde dra, väste att han fick leva utan mig.

Han hade funderat då fick jag veta efteråt. På en trea i ett område nära oss. Inte för att han ville. Utan om jag lämnade honom. För min del, om han tvingade mig att lämna honom. Allt blev bra och nu är han ute.

Det finns alltid en oro med det. För att han ska klanta sig. Tvinga mig att bli vansinnig igen. Jag hoppas att han gör rätt den här gången. Annars är han rökt.

Inga kommentarer: