tisdag 24 januari 2012

Dagmamman J. Igen.

Förrutom att dagmamman J har:

- Påpekat flertalat gånger att Gittan har ett storkbett och till och med dragit ett skämt om det.

- Sagt till Prinsen att hon inte tycker om honom när han skriker.

Så har hon också gjort annat.

I dag pratade J om ett föräldrapar och ett barn med mig. Om saker som jag inte har med att göra. Om saker som borde täckas av tystnadsplikten. Förresten säger Prinsen att J har en leksakspistol hemma. Jag lägger inget värde i om andra föräldrar har det. Jag gillar inte leksakspistoler men har sträckt mig till lasersvärd. Att en dagmamma har en leksakspistol hemma, som barnen leker md, känns däremot inte ok tycker jag.

När J och jag pratade i dag kallade hon (också i ett samtal där vi två var närvarande utan barn) ett barn för rödtott!

När Gittan börjar hos vår dagmamma ska jag lägga ut korten på bordet inför henne. Om hon, vår findagmamma, ska till läkaren eller liknande kommer inte Gittan att vara hos J. Det skulle inte kännas rätt.

1 kommentar:

paprika sa...

Extra känsligt blir det ju när man ska lämna ifrån sig ett så litet barn. Jag är nojig över att Lillsys (förmodligen) kommer att gå på filurs förskola, för jag tycker mig se att omsorgsbiten inte är helt hundra där. För Filurs del kan jag ta det, han är självständig och kan förmedla vad han känner och vill. Men lilla hon....

J framstår för övrigt som riktigt oprofessionell. Eftersom du verkar ha en bra kontakt med dagmamman tycker jag gott att du kan ha det samtalet med henne.