måndag 30 januari 2012

Krock

En himla lång bilkö. För korta avstånd mellan bilarna. En femåring bak. En ettåring i framsätet. En mamma vid ratten som tittade efter nappen lite för länge. Krocken var inte en hård smäll. Mera ett litet pang. För det gick i 20 km/h. Min front är paj och har ett rött märke. "Det är för att bilen blöder" tror Prinsen, fast jag förklarar att bilen som mamma körde på var röd.

Jag hade varit vaken igen den natten. Varit vaken i typ sex nätter när Gittan hållit låda två timmar per natt. Jag började gråta i Södra Förorten när jag stod där på trottoaren. Trots att ingen gjort illa sig. Trots att det är det som är viktigast. Trots att de som fick mosad dragkrok var så vänliga. För jag blev bara så trött. Och jag såg tusenlapparna fara iväg. I dag ska jag ringa försäkringsbolaget.

4 kommentarer:

Tisalen sa...

Fan jag missade festen;)

och oj vad läskigt med krocken. Hoppas att försäkringskassamn är snälla

Anonym sa...

Jag har gjort ungeför detsamma, med den lilla skillnaden att det i mitt fall kunde slutat med dödig utgång, det var inga 20 km/h. Men jag tittade också för länge på något barnen ville, och var för trött, och allt det där.

Men vad ska man göra? Jag kommer säkert att göra om det.

kramar

Anonym sa...

Oh shit vad jobbigt!

MochM sa...

Men usch vad tråkigt. Och läskigt även om det gick långsamt och slutade bra. Hoppas det inte blir alltför kostsamt.