tisdag 28 februari 2012

Endokrinologen, ja.

Hej Anonym, (och ni andra)!

När vi hade försökt att få barn i ca ett år gjordes det en utredning. Både Sambon och jag lämnade en massa prover av olika slag. Det kom då fram att jag har en kronisk inflammation i sköldkörteln. Om detta värde (TSH) inte är bra (Jag hade förhöjda värden) kan man få symptom som bland annat övervikt och risigt hår. En annan grej är minskad fertilitet. Det är lätt att åtgärda med tabletter, en medicin som heter Levaxin. Under våra fertilitetsbehandlingar har jag gått till endokrinologen för att kolla att mina värden är bra. Under graviditeten gick jag var sjätte vecka. Jag går där ännu, fast glesare, även om vi inte kommer att göra någon mer IVF.

Tråkigt att ni kämpar på i syskonsvängen utan resultat. Har ni gjort en fertilitetsbehandling? I så fall lär detta ha kollats upp. I annat fall, kräv det!

/Anna-Bell

Inga kommentarer: