fredag 17 februari 2012

Fläskkotlett

Jag var hos endokrinologen här om dagen. Det var till honom jag började gå 2004 när de under vår fertilitetsutredning märkte att jag har en kronisk inflammation i sköldkörteln. S har under alla år varit rätt stiff men på senare dagar har han mjuknat. Kul! Båda barnen var med under läkarbesöket och det blev som en utflykt. Vi käkade på grillen och Gittan fick sin första varmkorv i korvkiosk. Det var poppis! Satt och kollade in byggjobbare på gatuköket och andra folk utanför. Förundrades som vanligt över att så många Östermalmssnubbar FORTFARANDE kammar sig med en fläskkotlett.

Har haft möte med dagmamman i veckan också. Det gick skitbra. Grinade en skvätt då jag blev så upprörd när jag pratade om J. Dagmamman förstod mig till punkt och pricka. Dessvärre berättade hon själv ett par anekdoter som fick mig att bli ännu mer rasande. Det gällde J och hennes klumpiga sätt att vara. J kommer inte att ha något som helst ansvar över Gittan. Nu är det bestämt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, endokrinologen(hette det så) vad är det? Kan du kort beskriva detta eftersom jag själv lider av sekundärbarnlöshet och inte får någon hjälp med någon vidare utredning. Detta kanske skulle kunna vara en lösning.(har endo) Skulle bli jätteglad om du har lust att skriva en rad???

Tack för att du delar med dig av ditt liv. Alltid kul att läsa.