måndag 27 februari 2012

Tankar om barn, när man är barn

Prinsen funderar.

P: Mamma, om man vill ha ett barn, får man det då?

Jag: Hur menar du?

P: Ni ville ju ha Gittan och så kom hon.

Jag: Nej det funkar inte så. Vi önskade Gittan men det tog lång tid innan hon kom. En del som vill ha barn får inte det i sin mage. Kommer du ihåg att vi har pratat om adoption, att man kan adoptera ett barn?

P: Ja. Men vad händer om alla adopteringsbarn tar slut? Och tänk om man får ett barn fast man inte vill ha det, kan det bli så?

Jag: Jag tror inte att barnen tar slut och hoppas att alla som vill bli föräldrar ska bli det. Jag tror att alla vill ha sitt barn när det kommer. Pappa och jag ville ha Gittan och dig väldigt mycket. Det vet du väl?

P: Ja.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gulle!

paprika sa...

Föregående inlägg var från mig :)