onsdag 21 mars 2012

Gamla rävar

Det var en intervju i solen, då Gittan var med och sov i sin vagn. Förskolecheferna (en kvinna och en man) var trevliga och ställde vettiga frågor. "Förskolan har god ekonomi" sa de "och vi letar efter rätt person." De delade ut papper om lönekriterier och jag vet att lönen är baserad på prestation. Det kanske den alltid är inom förskolan?

De talade om att leda en grupp och stora arbetslag, om att alla kollegor kanske inte är med på tåget och jag fick kalla fötter. För jag har på min nuvarande arbetsplats jobbat i ett stort arbetslag. Det funkade så där och var spretigt. De gamla rävarna hade svårt att ta in och göra nytt. "Så här har vi alltid gjort" sa de. Jag orkar inte med stort arbetslag och gamla rävar mer. Jag gör inte det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår hur du känner. Jobbar själv i förskolans värld. Att ha ett arbetslag man trivs i och att man strävar åt samma håll betyder mycket för det arbete man gör.
Lita till din magkänsla.
Nilla