tisdag 6 mars 2012

Magsjuka

Förrutom att träna på att Sambon ska lägga Gittan tränar jag varje lördag och målar på min tavla. Ibland går jag till öppna förskolan men annars inte mycket mer. Har lite projekt hemma som jag pysslar med när tid finnes.

Våren är på G och jag har inte samma panik över vårt område längre. Att vara föräldraledig med Gittan ÄR inte samma som med Prinsen. Vi bor inte längre i stan, jag har inte så många som jag känner som också är hemma. Med Prinsen hängde jag på café var och varannan dag tillsammans med nya vänner som också fått sitt första barn. Nu är det hämta och lämna. Eller så här. Prinsen har ju haft en svacka och har inte velat vara hos dagmamman. Nu har det härjat magsjuka i flera veckors tid fram och tillbaka. I går ringde dagmamman och sa att lille W:s mamma hade kräkts. Och att dagmamman hade gosat med W, att hon kanske smittad. Så bäst att hålla Prinsen hemma, jag som kan kom vi fram till. Som så många gånger förr. Idag när han är hemma funderar jag på vad som är värst. Magsjuka eller en prins som är uttråkad och som tjatar om yatzy femtioelva gånger varje dag. Gittan har dessutom feber så vi förblir hemma. Men då jag hatar magsjuka (speciellt efter helvetesmagsjukan för ett par år sedan) blev valet där efter.

Bort med alla magsjukor och fram med våren. Pronto!

Inga kommentarer: