lördag 3 mars 2012

Träningsdag tre

En mycket hektisk dag.

På förmiddagen:

Jag tränade, städade huset och lagade lunch.

Sambon:

Promenerade med Gittan i vagn, fixade stoppet i avloppet i köket, lagade en grej till båten.

Prinsen:

Lekte och cyklade.

Gittan:

Lekte, sov ute i vagnen.

Sedan åt vi lunch och åkte i väg till mamma och Ingemar för att hjälpa dem med en grej. (De hade köpt en ny tvättmaskin och vi har släp.) Mamma och Ingemar bjöd på middag och vi var sammanlagt hos dem i två och en halv timme för sedan var jag tvungen att dra. Jag hade ju bestämt med en kompis att vi skulle äta ute. Jag släppte av Sambon och barnen 18.30 och tog sedan bilen in till stan.

Maten på restaurangen var god och det var mysigt att prata med vännen G. Vi surrade om allt möjligt och hann beta av en massa ämnen.

Klockan 20.50 skickade jag ett sms till Sambon: "Hur går de för er? Puss"

Tjugo minuter senare kom svaret: "Åt helvete!!!!! Ska testa att lägga igen..."

Jag skrev då att vi hade beställt in notan och att jag skulle vara hemma inom 30 minuter.

"Skit samma, kvällen är redan slut" fick jag till svar. Fattade ingenting. Var han grinig för att hans kväll var över? Eller vad? Att vara hemifrån i tre timmar som jag var är knappast länge.

När jag kom hem hörde jag Gittan redan i hallen. Hon kom gråtandes ut från sovrummet och Prinsen mötte mig också. "Hej mamma" sa han och såg glad ut. Sambon låg i sängen. "Hon har låtit så här sedan du gick" sa han. Jag tog Gittan i famnen, lugnade ner henne. Räknade ut att hon hade varit vaken i nio timmar. "Du är övertrött gumman" sa jag. "Nu ska du sova." Efter en stund föll hon i sömn i min famn till ett nynnade av vargsången. Jag vet inte vem som somnade först. Hon, Prinsen eller Sambon.


Planen gick så där kan man säga.

3 kommentarer:

Tudorienne sa...

Men ni är igång och försöker i alla fall. Barn är ju envisa och det kan ta lite tid.

Anonym sa...

Kämpa på och njut av det som fungerar.
Nilla

Anonym sa...

KÄMPA PÅ, ge inte upp. Detta måste gå om ni är envisa som getter!