tisdag 29 april 2008

Göralista

På min göralista:

- Dammsuga
- Skura golven
- Storhandla
- Skura toan
- Vika tvätt
- Vattna blommorna
- Städa skafferiet
- Skura ur kylen
- Frosta av frysen

Och så fortsätter listan så att man blir alldeles matt bara av att läsa den.

Så här borde min göralista se ut:

- Pippa

Ja det är nog det jag egentligen borde göra. För att vårda. För att komma igång. För just nu har det prioriterats annat trist nog. Kanske dax att riva städlistan och hoppa på karln i stället.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Att riva listan och hoppa på karln låter som ett mycket roligare och givande alternativ:) Kram

Anonym sa...

Av någon anledning brukar det komma långt ner på min priolista också...

Anonym sa...

en sådan att göra litsa borde jag åxå ha...det var länge sedan det pippades hemma hos oss. Jag vågar inte riktigt nu när jag är gtravid...och sist blödde jag...men en gång var 10:e vecka borde vi ju våga ge oss på? Nu är det lång helg...vi får satsa på den !

Tudorienne sa...

A woman's gotta do what a woman's gotta do säger jag bara. Och vad det är vet ni bäst själva...

Anonym sa...

Åh jaa vad jag känner igen det där. Hos oss borde det göras en helt ny lista där pippandet förtjänar att komma betyyydligt högre upp. Stackars min karl.