lördag 12 april 2008

Olika

Syrran har gjort det igen. Handlat först och tänkt sedan. Nu står hon med en restaurang som hon driver och får in alldeles för lite pengar för att klara vardagen. Med fyra barn och radhus. Ensamstående. Får höra att pappa återigen har langat fram plånboken. För att hon ska kunna ge mat till barnen hette det. Men hon kommer aldrig att lära sig att hantera pengar trots att hon är över 40 år. Hon har alldeles för många fallskärmar som tar emot, enligt mig.

Jag tänker bara på hur det skulle vara om hon varit i vårt läge, att ha svårt att få barn. Förmodligen hade hon pratat med stora bokstäver, berättat om situationen och låtit mamma och pappa ( som inte är miljonärer)bidtagit med en stålar.

Det är olika det där.

1 kommentar:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jättekonstitgt. Min syster har heller INGEN koll på pengar. Hon tror att hon lever på studiemedel och glömmer liksom bort att pappa betalar hennes resor från och till Stockholm flera gånger i månaden, massor av klädköp hon gör när hon är här, resor utomlands o.s.v. o.s.v.

Själv har jag alltid haft järnkoll på min ekonomi, och någon gång har jag tagit emot ekonomiska bidrag, men då förstod jag att uppskatta det.

Mina föräldrar har visserligen råd, men det är hemskt att min syster inte fattar vilken annan ekonomisk sitution hon har jämfört med andra som lever på studiemedel.