fredag 11 april 2008

Magi!

Ja det är alltid magiskt att vara gravid, magiskt när ett barn föds, hoppsan eller inte, så är det ju. Men idag när jag hittade de gamla papprena från Sophiahemmet (där vi började vår resa) slog mig tanken igen; Tänk att det verkligen kan fungera med IVF. Fatta att det gjorde det för oss! Det är verkligen magiskt med IVF!

Läser ur informationshäftet:

"I samband med IVF-behandling i stimulerad cykel finns det ofta befruktde ägg kvar utöver de som förts tilbaka i samband med ett ET. I ca 1/5 av behandlingarna(DVS RELATIVT SÄLLAN)är dessa återstående befruktade ägg av den sort som kan ha möjlighet att klara av nedfrysning i flytande kväve och senare upptining."

Tänk att snosingen, min älskade son, som just nu ligger och sover middag under en spöket Laban filt har varit ett litet embryo som har frusits ner i flytande kväve och legat i en stor frys. Det gör mig helt mållös och bubblig av lycka att tänka på, att det verkligen funkade, att han faktiskt kom till slut!

2 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

IVF är så otroligt mycket mer magiskt och fantastiskt. Det går inte att jämföra.

När barnen väl kommer är de alla mirakel. Men IVF-graviditeter oj, oj, oj vilken skillnad i magi.

Anonym sa...

Jag instämmer till 100% med Kattmamman! Själv förstår jag faktiskt inte varför det är hysch hysch runt ivf. Kanske förstår jag det inte eftersom jag inte har behövt få den hjälpen, men det är ju verkligen otroligt att det fungerar! Tänk så många par runt om i världen som hade fått förlika sig med tanken att inte kunna få biologiska barn om inte ivf fanns! *kärlek*