onsdag 2 april 2008

Våga vägra Spindelmannen

Jag har ett barn på förskolan där jag jobbar som är helt besatt av Spindelmannen. Han är snart tre år och har en stark vilja om man uttrycker det så. Varje dag kommer han med kläder; tröjor, byxor och strumpor med Spindelmannen på, med armband, med små gubbar föreställande honom. Har tänkt att föräldrarna kanske borde ge sig snart. Men icke. När lilla killen ifråga blir arg spänner han ögonen i en, pekar med två fingrar och säger "Jag skjuter spindelnät på dig". Idag kändes det som att måttet var rågat när lillkillen visade att mamman hade ritat Spindelmannen på hans arm och på magen. Med tusch. Kan de inte introducera Bamse eller något? Kanske Barbie?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna-Bell! Ville bara säga att jag nu, efter att vi träffats, kommer att läsa din blogg heeela tiden! Det var kul att ses, även om vi inte pratade mycket!
Kram!

Anonym sa...

Känns ju nååågot överdrivet

Anonym sa...

Min lille son som nu är 2½ år hade en Bamse period som varade i nagra månader då var det bara Bamse som gällde, till 100% kläder böcker tv mm... Men Bamse byttes ut mot Bilar och nu är det spindelmannen som är på tapeten... Han springer omkring och leker spindel hela dagarna och jag uppmuntrar det! Det är ju inget som håller i sig för evigt fast det kan kännas som så när man har hört Bamse-introt för 751 ggn i rad...