tisdag 29 april 2008

Planer

Jag tror inte att det sista frysförsöket på Huddinge kommer att lyckas. Varför skulle det göra det när det aldrig tidigre har varit lätt att bli gravid? Jag anser nämligen att det skulle vara en simpel väg för mig om jag blev gravid nu, trots att jag denna gång kommer att ta mediceiner. Det är en kort väg om man jämför med att vänta över sommaren, fixa pengar och sedan köra i gång med nya IVF:er till hösten igen. En räkmacka helt enkelt med mina mått mätt.

Hur som helst. Jag utgår ifrån att detta kommer att skita sig.

Så när det har skitit sig ska jag:

- Bli lite mer fit tll sommaren. Kanske börja träna lite.
- Kolla upp vart det skulle kännas bra att göra IVF. Kolla över priser och rent praktiska saker.
- Se till att ha ett asbra sexliv. (Jag vågade/skulle inte våga ha sex vid graviditet.)
- Ladda batterierna och vara beredd att köra på till hösten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra med en plan B. Fast jag hävdar bestämt att du förtjänar att åka hur mycket räkmacka som helst!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Håller med! Räkmackan borde vara din, även om jag inte riktigt räknar FET till räckmackorna...

Men det är alltid bra att ha koll på framtiden och inte satsa allt, för tyvärr fördelas inte alls de där mackorna som de skulle. Man häpnas verkligen av alla som tycker så synd om sig själva för att det tog flera månader av lite vanligt knullande att bli gravida.