söndag 13 april 2008

Kurs eller möte?

Nästa måndag har jag möte med jobbet. Det är obligatoriskt på kvällstid mellan 17-19 och jag borde ju gå. Så klart. Jag är avdelningsansvarig och ska ha informationen, så är det. Men hur mycket viktigt tas egentligen upp? Det är DET som är frågan också...Vad missar jag? Tycker att mötena är överflödiga många gånger.

Hur som helst. Jag har ingen lust att gå för jag har kurs på måndagar. Min skrivarkurs. (Som förövrigt är svindyr och snart slut.)

Så vad gör jag?

1. Går på mötet och skippar skrivarkursen. (Det enda moraliskt rätta...)

2. Drar en rövare och smyger in i bilen och drar i väg på kursen och alltså skippar mötet med jobbet.

3. Säger till chefen att jag har kursen (som hon vet om) och riskerar att bli dumförklarad för att jag ens tror att jag kan få ledigt från mötet, eller kanske kred för att jag är ärlig, vad vet jag.

1 kommentar:

Ribbolita sa...

Jag skulle antagligen själv gått på mötet, men tycker egentligen att du borde smyga iväg på skrivarkursen. Ibland måste man få göra det man vill istället för det man borde och det ÄR väldigt sällan som det sägs en massa bra på dessa möten som du inte kan få information om i efterhand.