söndag 18 februari 2007

Bajs och blåbär.

Hade lite bråttom ut här om förmiddagen. Prinsen var trött, skrek och ville ut och sova i vagnen. Jag stressade runt i lägenheten, packade väskan med blöjor, ombyteskläder och leksaker. Detta samtidigt som Prinsen låg i vagnen och bara väntade på att få komma ut.

Hann knappt klä på mig ytterkläderna innan jag störtade ut från lägenheten. I hissen upptäckte jag att jag hade en liten fläck på tröjan. En bajsfläck. Tittade på Prinsen som fortfarande skrek i sin vagn. Nej det fanns inte utrymme för något klädbyte. Vi skulle bara in till stan och handla så jag skulle inte ens ta av mig jackan. Tittade hastigt upp och såg mig själv i hisspegeln. En blåbärsfläck på min nästipp som jag gnuggade bort. Ett spår av vad Prinsen åt för dessert till lunch.

Efter att ha handlat ringde en kompis och undrade om vi skulle fika. Visst. Glömde bort bajsfläcken men det var heller ingen som kommenterade den. Tror inte att någon ens såg den. Men jag skrattade för mig själv på kvällen då jag slängde ner tröjan i tvättkorgen. En dag med bajs och blåbär. En vanlig dag som småbarnsmamma. Oglamorös men ändå så underbar.

2 kommentarer:

Anna sa...

Jajamän, jag känner igen mig!
Och som man ser ut i håret... Och benen har jag inte rakat sen i höstas, men dem är det ju iofs inte någon som ser :-)

Solkatten sa...

Det låter verkligen underbart opretantiöst =)