lördag 10 februari 2007

"Som en stor kroppkaka!"

Föräldrapenningen räcker inte till allt man vill köpa, det vet alla. Därför försöker jag handla smart ibland då jag är i mataffären. Det är inte så att jag sitter och klipper ut rabattkuponger varje vecka men jag kanske tar Willys eget mjöl om det är billigare än Kungsörnens osv. Det är ju inte så att man tjänar storkovan men många bäckar små...

Har däremot kommit fram till att detta är varor man inte ska snåla in på:

- Maskindiskmedel (Många av de biliga fixar inte smusen på tallrikarna).

- Blöjor (Har inte testat de billigaste själv men litar på min kompis som säger att många av de billiga blöjorna är usla).

- Diskmedel (Yes ÄR bäst. Jag borde få betalt för att säga det...)

- Pasta (Här om dagen satt vi hemma och åt pasta carbonara som min matlagningsduktige sambo hade fixat. Skulle ha varit gott om vi inte hade valt att köpa euroshopperpasta. Den var som en klibbig klump trots att den hade kokats enligt anvisningarna. Som sambon sa "Det känns som att sitta och äta en jättestor kroppkaka".

Ekonomisk i all ära, men man får inte vara dumsnål!

Inga kommentarer: