onsdag 28 februari 2007

Jag har fått en botoxläpp...

Jag är sjuk.I går eftermiddag fick jag hög feber, 39,4 grader. På natten låg jag och skakade under det tjocka täcket. Så på morgonen då jag var på toa fick jag syn på min själv i spegeln. Båda ögonen var tjocka och överläppen lika så. Hela läppen stod rakt ut. Som att någon smugit sig in i lägenheten, tassat fram till vår säng och sprutat in botox i min överläpp. Läskigt. Fattar naturligtvis att så inte är fallet. Det är allergi men jag vet inte mot vad. Sambon tyckte synd om mig och stannade hemma från jobbet för att ta hand om Prinsen.

Så var jag hos läkaren idag. Ingen urinvägsinfektion trots att det svider när jag kissar. Kanske en virusinfektion och där av den höga febern. Svaret från lab hade inte kommit ännu. Fick allergimedicin på plats men fortfarande ser det ut som att jag har en snusprilla inne. Jag gick därifrån med en hög med recept på allergimediciner och ska få en remiss till en allergimottagning.

1 kommentar:

Anna sa...

Krya på dig gumman!

(fast kanske det är botox ändå? Ni Stockholmskor är ju lite galna ;-) )

Du har en utmaning som väntar på dig i min blogg!