lördag 10 februari 2007

Jag - en barnvagnsmarodör!

Så var jag ute och gick med Prinsen i barnvagnen här om veckan. Jag bor ju i Stockholm och många av gatorna här är ju fulla av folk. De stressar omkring och många gånger påverkas jag av tempot. Tyvärr. Jag var denna gång vid lunchtid på en av Södermalms mest folktätaste gator och promenerade i ganska rask takt. Så kommer en skock med ungdomar mot mig och jag tvingas styra barnvagnen lite åt höger. Då...PANG...så körde jag på en karl som gick framför.

"FAANSIHELVETE!" Han skrek han innan han hann vända sig om. "Förlåt" hasplade jag ur mig, livrädd att få en smäll. Det finns så många konstiga människor ute så rädd blev jag på riktigt och jag vet, det är verkligen sjukt irriterande att bli påkörd av en barnvagn.
Så vände han sig om och tittade på mig. "Du körde på mig!" sa han med arg röst. "Förlåt" sa jag igen och fortsatte: "Men det var faktiskt inte meningen. Jag var tvungen att väja".
"Och så körde du på foten jag redan är halt på" ojade han sig, nu mer lugn på rösten.
"Ja men det var ju faktiskt inte så att jag siktade på dig. Förlåt igen" sa jag och ångade vidare i storstadsstressen.

1 kommentar:

Anna sa...

Haha du din trafikterrorist, fick du körkortet som lottovinst eller? ;-)