torsdag 8 februari 2007

Nattens sovning...

Igår på dagen tog det en timme innan Prinsen om till ro i sin säng och sedan sov han i en halvtimme. På kvällen lade jag honom i sin säng igen klockan 20.40 efter ett bad. Han somnade på två minuter. Så här blev nattens sovning:

20.40 Somnar i sin spjälsäng med napp och snuttefilt.

23.00 Jag går och lägger mig. Prinsen vaknar och ammar och får torr blöja.

02.00 Prinsen sover oroligt och ligger och vrider huvudet fram och tillbaka. Jag klappar på honom och stoppar in nappen. Han somnar om.

03.00 Vi ammar och Prinsen får ny blöja.

05.00 Prinsen sover oroligt igen men blir lugn och somnar om då jag klappar på honom och stoppar in nappen.

09.00 Prinsen och jag vaknar och går upp.

Alltså har han sovit i sin säng under natten. Han har visserligen vaknat en del gånger, men ändå.
Hurra vad vi är bra!

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Så ramlade jag in från en annan blogg:) Måste fråga hur GAMMAL prinsen är. Jag ahr en egen prins som blir 2 månader på måndag.
Trevlig Helg!

Anna-Bell sa...

Hej Maria! Så kul att du ramlade in hos mig! Prinsen är snart sex månader.

Anna-Bell