torsdag 14 maj 2009

Dramadrottning

Idag har jag varit dramadrottning.
Så här:
Mitt läge på jobbet är inte bra. Jag får ta mer skit än jag behöver, blir ifrågasatt och påhoppad av två av mina kollegor Det är så jag upplever det. Jag har talat om för chefen och försökt att vara tydlig med kollegorna. I måndags blev jag ifrågasatt varför jag satt vid datorn (på min egen planeringstid), i går fick jag försvara varför jag var sen från rasten i tisdags (jag hjälpte en kollega) och idag blev jag anklagad av en kollega som sa att jag inte vill arbeta med henne och ha henne på avdelningen (obefogat). Efter det storgrät jag i ett rum med fina kollegan M. Sedan drog jag hem. Jag orkar nte mer på det där dårhuset. Ikväll har vi möte med chefen för att reda ut grejer. Nu ska jag äta lunch. Hemma trots att inskolningsbarnen skrek när jag lämnade avdelningen. Jag känner mig pinsam, som en dramadrottning men jag orkar faktiskt inte ta hur mycket som helst.

4 kommentarer:

MochM sa...

Jag skulle snarare säga "normalt beteende" än dramaqueendivalater. Herregud, det är ju ren självbevarelsedrift att dra sig undan. Usch vad jobbigt det låter. Hoppas det snart blir bättre!
m.

Paprika sa...

Men vad ÄR det där för ställe!?!

Stor kram till dig.

Lila sa...

Låter grymt jobbigt, tänk vad det påverkar dig negativt......det är bra, du måste tänka på dig själv.

Hoppas ni kom fram till något bra med bossen....

Kramis L

Frida sa...

Jag tycker att du verkar ha det jättejobbigt! Är kollegorna avundsjuka för att du eg är "överkvalificerad" som grundskolelärare?